Det var ett tag sen!

Hejsan svejsan! Det var länge sen jag skrev här i bloggen, men nu så tänkte jag att det ska bli en ändring på det

Idag, just nu sitter jag på gotland tillsammans med älsklingen, tomas(gammal klasskompis till mats) och han tjej elin. vi satte oss i bilen kl 01,30 imorse och begav oss mot den helt underbart vackra ön! nämligen gotland Båten gick i hamn runt kl 8. Men vi fick inte checka in på campingen fören vid 3 ( jäkligt irreterande)  men hellre tidig än att betalla 3000 kr extra för att komma lagom i hamn till incheckning. Eftersom vi inte kunde checka in på campingen ( vi bor i lägenhet på camipingen) så fick vi börja tänka ut vad vi skulle göra tills kl blev 3.

vi började med att gå på stan, bara myste runt och försökte hitta något ställe med hyfsade priser att äta frukost, vi åt lite på båten men kännde att vi behövde något i magen igen. eftersom det var så tidigt var det rätt dött i stan och det fanns inte så många resturanger som hade öppet då, allt öppnade runt 10. Men sen så gick vi ner mot hamnen, tänkte att vi kunde kolla på båtar, och vad ser vi då! jo ett gatukök.. fort som attan gick vi dit och dom andra beställde hamburgare med pommfrites medans jag tog fish and chips! jag ÄLSKAR fish and chips.Men vi vart rätt besvikna då dom som hade gatuköket hade noll servicemind och var verkligen otrevliga. Dom frågade om vi ville ha ketchup eller senap och sa man att man inget ville ha vart dom as piss. men annars smakade faktist min fish and chips bra. 

När vi hade ätit klart så gick vi runt hamnen och tillbaka in mot stan. Nu hade klockan blivit runt 10 och staden börjar leva upp från tyst och lungt till mycket folk men väldigt mysigt. Så nu tänkte vi att vi kunde ringa och fråga campingen om vi kanske inte kunde få tillgång till lägenheten tidigare, men det gick ju naturligtvis inte, eftersom dom inte hade städat klart dom än. Så vi åkte mot kneppiebyn (stavning) och spelade lite minigolf, jag glämde natruligtvis att ta bilder! då jag glömde kamran i bilen, och den var längre bort. Minigolfen var as rolig, det var en av dom roligaste bannor jag kört på, as roliga saker var med i bannorna, som slott, vattenfall, grottor mm. Vinnare blev både jag och mats då vi kom på exakt lika mycket poäng. När vi hade spelat klart gick vi och käkade igen, jag vet mycket mat, jag äter aldrig så här mycket. Vi tog iallafall tacobuffe var faktist gott =). medans vi satt och åt ringde mats till campingen igen då kl var 2. Och då sa dom att vi kunde komma om en halvtimme-45 min. så vi käkade klart i lugnanro och sedan gick vi mot bilen. När vi kom ner till campingen var det bara 10 min kvar innan kl var 3 och vi ändå skulle få lägenheten, men då var dom klara och vi kunde få nycklarna. vi tog bilen och åkte upp till lägenheten och började packa in alla grejor ( varför har man alltid så mycket packning). När vi hade packat in allt och bäddat alla sängar gick vi och la oas en stund, alla var rätt möra efter morgonen. När alla hade vaknat så åkte vi till willys och handlade lite saker till veckan. frukost mm. Jag köpte en ny bok, kommer inte ihåg vad den hette men jag ska göra en ressesion om den sen =). Vi köpte även en klottgrill för att kunna grilla under veckan och kvällen. När vi kom tillbaka till lägenheten började jag och elin att packa upp medans killarna slängde sig på grillen för montering. vilket snart visade sig vara lättare sagt än gjort. då det inte följde med en ända skruv att sätta ihop skten med. så killarna ska ringa och klaga under morgondagen. vi ska även försöka gå på lars winnerbäck, om jag minns rätt så spelar han den 2/8-2012, vi ska vell försöka hitta på så mycket som möjligt under denna vecka. jaha vart ett litet inlägg trots allt, men nu ska jag försöka hinna med lite annat innan det är dags för mat och kortspel då det faktist regnar och åskar just nu, föresten vad tycker ni om regn på semestern, Jag tycker faktist att det kan vara lite mysgt om det bara är någon dag, inte hela semestern. men nu får jag tacka för mig för denna gång. hörs snart igen. over and out. // Alex-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0