vill tipsa om en grej

Hejsan.

Det finns dagar som denna då jag tycker om att unna mig något och speciellt som ikväll också när M jobbar hela natten. och finns det något mer än en super go glassdrink/smoothie vad man nu vill kalla det :)


Mitt recept:

- ett paket hallon
- glass med melon smak (man kan ta vad man tycker om)
- en kiwi
- polkagrisar
- apelsinjucie

1
lägg ner polkagrisar och krossa dom med iskros i din mixer elr i en mortell tills det bara är som damm kvar.

2. Lägg ner glassen och paketet med hallon tillsammans med polkagrisdammet. mixa till en tjock smet.

3. och sedan har du ner lite apelsin jucie tills du tycker det är lagom. det ska vara lite tjockt men inte för mycket.

4. Sedan skalar du en kiwi och skär så det blir halvor :) sedan en gång till på mitten och sedan mixar du ner dom med :)

5. För extra lyx kan man hacka chocklad och ha som topping. väldigt gott :)

Det kan uppstå små hårda saker i men det är ju typ kärnorna från hallonen och kiwin :) men vill man inte ha det. välj en annan frukt som bannan äpple elr vad du nu tycker om jag brukar även lyxa till det om jag gör detta på en helg så brukar jag hacka chocklad och ha som topping :).  :) hoppas ni tycker om der lika mycket som jag. men alla har ju olika smaker. :) men jag och syrran älskar det.
 bilden nedan visar min smoothie :) jag har tagit bilden med webcamen så förlåt för kvaliten.

ha nu en trevlig kväll jag ska nu äta upp min smoothie. <3

kramar Alexandra Hjalmarsson.

mums


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0