Samanfattning!!

Hejsan Svejsan.




JA nu är det dags igen för den 2a sammanfattningen av min andra vecka på skolan. Men jag vill oxå säga att om det går som jag vill så kommer det komma upp bilder av två smink grejor som Jag gjort i veckan och dom kommer isåfall hamna under länken smink. men nog om det.


Andra veckan på skolan har vi pysslat med:


26/4-2010 - Korrigeringar och lärare var lillis.- Denna dag handlade mycket om hur en sminkning kan ändras om man till exempel använde accesoarer. Vi fick använda oss av våra smycken och sjalar. Det var en mycket lärorik lextion.

27/4-2010 - Korrigeringar och lärare var Olle  - Denna dag hadlade korrigeringarna om hur en sak kan få ett ansikte att se ut på ett helt annat sätt. Som tillexempel kan man få ett ansikte att se ut som man svält sig själv länge. Eller så kan man få raka mottsattsen man kan få jätte bulliga kinder. Så med hjälp av lite annat smink så kunde man ändra hela ansiktet. Mycket häftigt må jag säga. Har tyvärr inte tagit en bild på dessa två saker men ska försöka att komma ihåg det tills nästa gång.

28/4-2010 - Munnar och lärare var olle - Denna dag handlade så klart om munnar. Hur man gjorde den perfekta röda läpparna. Olle sa till oss att många tror att det är enkelt att göra munnar, men igentligen är det inte det. för så fort man får på lite färg så ser man verkligen hur snett,stort,skeft eller liten en läpp kan vara och då måste man fixa det. Så dagen lextion var super rolig. jag har också tagit en bild på dom läpparna jag gjorde och dom läpparna som olle gjorde så jag ska försöka lägga ut iallfall min senare i ett inlägg och tala om vilka produkter vi använde oss av när vi gjorde dom och hur vi gjorde dom.

29/4-2010 - Ögon på olika sätt (sotade) lärare Olle - Ja denna dag handlade då om ögon, och idag stod det sotade ögon på schemat vilket var väldigt roligt och intressant. Jag har även tagit en bild så jag ska lägga in den sen. Och även tala om vilka produkter och hur man gjorde det =).

30/4-2010 - Ögon på olika sätt lärare Lillis - Japp denna dag har jag då inte vart med på en men eftersom jag åker hem till eskilstuna och inte kommer ha tid att sitta framför datan så får ni läsa om detta senare.


Men nu ska jag springa och packa min väska för jag har så mycket annat som måste fixas idag :P men vi hörs och syns och bilder kommer sen. många kramar Alexandra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0