Olycka!!

Hejsan.


Jag börjar med att säga att jag verkligen tycker väldigt synd  om den person som kvart över åtta imorse klämskadade sig allvarligt på lilla ny by återviningscentral. genom ett missförstånd bland dom båda männen som hade lagt en käting runt containern. Genom missförståndet hade den ena mannen börjat lyft containern medans den andra fortfarande hade var sina fingrar där och klämdes då allvarligt. Mannen fördes snabbt till sjuhus medans hans arbetskamrat togs hand om av annan personal. Polisen betraktar denna händelse som en arbetsolycka och det har inte i nuläget kommit fram att det skulle vara något fel på utrustningen.
Cecilia Beck pressanvarig säger även att en internutrdening ska hållas för att få reda på hur olyckan kunde ske. På arbetsplatsen lilla ny by väntar chockad personal på att få reda på hur exakt hur skadorna ser ut. och även att chocken ska lägga sig.

Jag lägger in artikeln som eskilstuna kuriren skrivit om händelsen. http://ekuriren.se/nyheter/eskilstuna/1.676602

Jag hoppas på det bästa för dom båda, då jag känner killen som körde dumpermaskinen, och hoppas verkligen att det löser sig på bästa sätt för båda parter.
Hoppas verkligen att folk inser allvaret i detta och att det inte är något att skratta åt,

God Kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0