När tiden rusar förbi och tankarna far.

Idag är en ny dag, idag var en bra dag. Dagen började med städnings som vanligt, Jag menar har ni som flyttat hemifrån tänkt på hur mycket saker som händer så mycket saker att göra men så lite tid. När man bodde hemma kunde man ha hur mycket tid över som helst men nu tiden bara rusar förbi en, och då tänker man jag som nyss gick upp och ser nog rätt så förvånad ut. Men som sagt dagen började med städning av hela huset sedan satte jag mig ned i fotöljen med datan framför mig och spelade lite yatzy, tänkte att jag hinner inte så mycket innan sarah kommer hit. För er som inte vet vem Sarah är. så är hon tillsammans med M,s Bror Martin. Sarah är en mycket trevlig tjej som man kan prata med dom mest vanliga grejorna med, skönt att ha en person som man kan prata med om almäna saker + lite mer privata saker, tänker inte nämna vad, för det tycker ja inte att jag behöver tala om just för tillfället, kommer kanske senare. Som sagt, satte mig ner framför datan och han precis på börja en omgång yatzy sen kom sarah, jag avslutade spelet och bytte om. Sen gick vi ut och gick en promenad på ca 4,5 km, en bra tid det vart :) vi gick och pratade om lite privata saker lika så helt almäna saker. Sen när vi kom hem så vart sarah tvungen att åka hon skulle tvätta och sedan skulle hon och martin åka någonstans kommer inte riktigt ihåg var, men men, kan ju inte komma ihåg allt. Jag gick in och fortsatte att städa lite på diskbänken som jag hade struntat i innan. När detta var avklarat satte jag mig vid tvn nöjd över vad dagen än hade bjudit på. Jag satt en stund innan jag gick upp och pratade med Anna och myste med lillasyster Ellen, som döps på Lördag :). Sen gick jag ner och satte igång med att baka en kladdkaka, M hade försökt att baka en kladdkaka för någon veckan sedan och den hade blivit bränd på toppen och helt rining inuti xD haha stackarn. Så jag hoppades på att min skulle bli lite bättre, och tur som jag hade vart den rätt bra. Ni förstår våran ugn håller på att avskeda sig, den är så himla dålig nu så det är inte sant. När jag bakade bullar tills att jerry fyllde år så stod bullarna inne över en timme utan att bli brända, farmor hon var helt i chock kan jag tala om. Så jag vart väldigt glad när kladdkakan vart bra för jag bakade den med mina sista två ägg. När jag var klar med detta så diskade jag igen, sen satte jag mig ner i soffan och kollade på csi :D jag älskar csi. När M kom hem några timmar senare vid 11 taget började vi prata om att vi skulle beställa mer säsonger av csi och lost. Ni förstår min älskade M hade inte sett lost eller csi när det gick på tv och jag följde dom båda som en galning. Så då passade jag på att beställa hem säsong 1 i både lost och csi. M han satt varje dag efter jobbet och kollade på minst en dvd varje dag :) han var helt inne i dom båda :). Så ni kan ju ana hur glad jag blev när han sa att vi skulle beställa båda två i säsong 2 :) hurra :). Idag har vi även suttit och planerat lite inför min födelsedag, Jag blir ju hela 20 år gammal den 17 november. Så då funderade vi att hitta på något roligt. Nu har vi äntligen kommit fram till vad, men det får vara en hemlighet tills allt är fixat :).
Just nu sitter jag och kollar på Änglar och Demoner :) den är bra spännande :D. Det är nog den 6e gången denna månad jag har tittat på den, haha jag vet. Men vad tusan man lever ju bara en gång. M och Bamse ligger båda två här i sovrummet och snarkar ikapp :P ja alltså jag sitter med datan i knät orkade inte sitta vid skrivbordet helt ensam när det är mörkt och så. Imorgon börjar dagen men en promenad på ca 1 mil :D sen blir det till att börja baka Elllens doptårta. jag ska försöka lägga upp en bild på dopet och på tårtorna om jag kommer ihåg så att säga, annars får ni vell påminna mig om ni vill se :). Men nu ska jag ta och stänga av datan och krypa ner under täcket. Idag blev inlägget ett väldigt stort inlägg. Det har det inte blivit på ett tag, men har inte haft tiden.

Men puss å kram på er och sov så sött. dröm sött.
Kiss and godnight //A.H


blomma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0