Början av en ny helg.

Ja idag är det fredag, det är början av en ny helg! Idag ska jag och M åka halvvägs för att lämna ica till mamma + att då får med oss malin hem :). Sen ikväll ska dom andra + malin gå på bio jag och M kunde tyvärr inte följa med pga visa saker. Istället så ska vi åka hem till D hon ska ha fest imorgon så jag ska hjälpa henne och städa, så snäll jag är :). Alltså jag måste bara säga det, GUD va kallt det börjar bli om dagarna, idag regnar det och 'är verkligen svin kallt ute. Så jag tände en brasa, medans bamse bus ligger och tuggar på sitt tugben.

Inatt kunde jag inte somna så jag gick och satte på tvn och slog igång datorn, och det var då den där tanken slog mig, jag är verkligen olycklig över en sak,  en sak som jag inte kan göra något åt, men samtidigt som jag är så jätte jätte lycklig över vad jag redan har, Jag har världens finaste Man jag har en så himla go och min bästa vän i form av min busiga lilla hund. Jag har inte så många vänner men dom som jag har är dom bästa. jag har ett hem jag har min frihet.  Hur kunde jag ta mitt liv för ingenting, hur kunde jag klaga så mycket hur kunde jag vara så missnöjd, och vet ni vad jag tar tillbaka det, för jag har så mycket att vara tacksam över.
Jag önskar ibland att folk fick se vilka prövningar som träffar M och mig varje dag, hur mycket vi kämpar för vårat liv, ni har inte en anning om hur tacksama vi är för det vi har. och med det menar jag inte att vi bråkar för det gör vi verkligen inte, utan andra prövningar som kanske ni tar för givet. det jag vill komma fram till att oavsätt vad som händer tro på att det finns en mening med det, att det kanske inte är för att förstöra utan mer för att hjälpa. Tro mig jag vet hur svårt det är att tro på det, jag har inte heller trott på det, varje sekund varje minut, men jag lovar att jag försöker varje dag.

Nu ska jag kila vidare ett tag men vi hörs senare. Puss å kram // Alexandra.H

piano

Kommentarer
Postat av: smäm

det är jobbigt när man inte kan sova. men som du säger, viktigt att vara glad för vad man har och ta en dag i taget.

2009-10-21 @ 19:14:12
URL: http://smam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0