1 Advent 2009 med musik,ljus,mys och Mina tankar!!

Hej.


Elden i spisen lyser upp rummet så , bamse ligger och sover på mattan framför mig och musiken gör sig fin över hela huset, Jag tar ett andetag och njuter av det som jag inte ser men som jag känner. Samtidigt som jag tänker att jag är lycklig, jag vaknar varje morgon med att jag ler. bäddar sängen,  kliver sakta upp samtidigt som jag funderar på vad dagen har att erbjuda. Solen skiner i mitt ansikte och jag ler ännu mera och skrattar en kort stund. tar på mig kläder och går ut med bamse, tillsammans njuter vi av den friska luften som andas in genom våra lungor. Vi går på gruset som knastrar under mina fötter, bamse kollar på mig med ett busigt uppträdade och tar fart och springer samtidigt som han vill att jag ska springa efter och jaga honom. Jag tar fart och springer efter. Jag skrattar så jag får ont i magen. vi stannar till och ser kossorna i hagen som snällt tittar på oss med ett lugn som jag själv i detta ögonblick har. Jag går hem sätter mig ner med en bok och blädrar sakta sakta blad för blad genom boken tills jag läst klart den. När jag stänger sista sidan av boken, känner jag hur en tår sakta rinner ner för min kind, jag torkar bort den och lägger ner boken. Jag går in i köket och börjar plocka fram saker som jag ska ha när jag ska laga dagens mat. Då smyger det sig sakta tillbaka den där underbara kännslan och jag ler igen och skrattar till min egen förvåning till, och just då kommer M hem och jag går och säger hej samtidigt som han kysser mig på kinden. min själ mitt sinne, jag tänker än en gång Jag är lycklig.




Jag vet inte var jag ska börja. Jag är hemma ensam just nu, då M åkte iväg till affären skulle lämna tillbaka filmen som vii hyrde igår, en av johan falk filmerna. Men idag är det 1 Advent och ljusen lyser så fint här hemma =) julen närmar sig med storm steg :) och här om dagen kom jag på att jag och M faktist varit gifta i 4 månader =) oj tiden går fort när man har roligt.
Just nu spelas det Lars Winnerbäck och njuter av vad livet nu har gett mig.

Farmor och Farfar kom förbi förut med en adventsjulgran som vi kan sätta utanför huset med massa ljus i också :) tack så mycket <3. Sen kl 6 ska vi på advents fika hos mats bror martin och hans sambo Sarah. Vi brukar annars vara dom som har fikat men iår hade vi varken tid eller ork så då sa vi till dom att dom ville ha så fick dom. Så ikväll ska vi dit och umgås med hela familjen hjalmarsson :).

nej men nu ska jag gå måste göra mig klar. kram på er.


Om du lämnade mig nu- Lars winnerbäck, Miss Lii.

jag skulle vakna mitt i natten
och gå upp och ta en långpromenad 
jag skulle låta blicken möta andra ögon
i en främmande stad 
jag skulle inte ha så bråttom
med att träffa nån ny 
jag har rätt mycket med mig själv
precis som du
jag skulle andas i det tomrum som blev över
om du lämnade mig nu 

jag skulle sitta på ett tåg mot Paris
och låta Stockholm va
jag skulle få den tiden över för mig själv
som jag sagt att jag vill ha 
jag skulle unna mig att drömma
hundra mil genom Europa
om en främling
lika tillitsfull som du
jag skulle pröva mina läppar mot nån annan
om du lämnade mig nu 

jag skulle kunna leva utan den där blicken
som får mig ur balans 
jag skulle sakna den där stunden som vi har
när vi till slut har blivit sams 
jag kanske skulle söka upp
kontakter som jag tappat
som jag varit med
förut nånstans
jag antar det finns nån du skulle ringa
om jag inte fanns

jag kanske skulle leta upp nån yngre
som en fjäder i hatten 
det skulle bli för tomt om ingen fanns där
som värmde mig i natten 
men jag skulle aldrig ha tålamod nog
att bli förstådd
ingen känner mig
så väl som du
jag skulle fastna i min ensamhet igen
om du lämnade mig nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0