Utvärdering vecka:1

Hejsan Svejsan alla glada =).


Jag tänkte skriva en samanfattning av första veckan på skolan. Men eftersom jag åker hem till eskilstuna imorgon så vet jag inte när jag kan skriva denna samanfattning så jag gör det helt enkelt nu eftersom jag vet vad vi ska göra imorgon.


Vecka 1:

19/4-2010 - Första dagen var det upprop för att checka så att alla som hade sökt och kommit in var där. Sedan presenterade Anneli som är rektor på skolan. Och även våran huvudlärare Olle Johansson Som är hur kul som helst. Sedan gick dom igenom reglerna som finns på skolan och mer saker som städning mm. Sedan fick vi våra makeup väskor, och tillsammans med dom gick igenom dom för att kolla att det inte saknades nåt. Jag hade inte lipglosset virgin i väskan men det var en annan tjej som hade fått två så då fick jag det. Sedan så fick dom som ville ha beställa kappa och rock =) vilket jag beställde. Sedan fick vi gå hem.

20/4-2010 - Andra dagen på skolan så hade vi våran första lektion och den hålldes av lillis och handlade om Färg & ljus lära och var verkligen hur kul som helst. Så den dagen fick vi prova att blanda lite färger och sminka varandra.

21/4-2010 - Tredje dagen på skolan så hade vi Hudvård, fransar & Bryn på schemat och våran lärare var Johanna P, Och så vi fick lära oss saker som hur man nopprar ögonbryn bäst men även färgning av både bryn och fransar. Och jag tyckte det var super kul så jag köpte ögonfrans färg, skulle köpa dom andra men hade inte pengar med mig till de. så ska köpa det nästa vecka. sedan hade vi hudvård och det var lite saker så som tvätt av ansikte, Lite om hur huden är uppbyggd. Sen fick vi även göra peeling (stavning) på varandra innan det var dags för färgning =). Så denna dag var väldigt rolig.

22/4-2010 -   Fjärde dagens lektion fick vi lära oss om Fluid bas/ shading / Baser. OCh dagens lärare var våran hvuvud lärare Olle. Först gick vi igenom info och hur man gör, olle tog en av oss och sminkade den personen på halva ansiktet för att visa hur vi skulle göra. Sedan var det våran tur på varandra. Och denna dag var jätte rolig och jag fick till och med beröm av olle för min sminkning idag =) <3 riktigt roligt det värmde.

23/4-2010 - Imorgon har vi Baser Fetsmink och våran lärare är Lillis. Och ja så mycket mer om det kan jag inte skriva just nu, men lovar att gå in och uppdatera den så ni kan läsa om det sen nästa vecka, för innan det kommer jag inte att hinna iallafall.

Helg:


Jag kommer att köra detta, att jag talar om vad vi pysslat med under veckornas gång. För att ni ska kunna hända med lite i svängarna. Det kommer så småning om att komma ut bilder men jag hade inte kameran med mig idag, måste skaffa mig en liten sak. som är lätt att ha i väskan. Men som sagt håll lite koll i bloggen runt torsdagar och fredagar om ni vill veta vad jag pysslar med i skolan =).

Nu ska jag ta och krypa ner i sängen, eftersom jag inte känner mig speciellet kry. tror jag håller på att bli sjuk och det ska ju vara lagom att bli det nu precis innan man ska hem till M och alla andra. Men puss å kram på er så länge :)

Kramar Alexandra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0