Bakom allt finns något annat,

Ja det finns alltid något bakom allt. Ibland önskar jag att jag kunde se det, veta vad som kommer att hända. Önskar att jag kunde dra tillbaka tiden och göra saker anorlunda. Jag tänkte att jag skulle avsluta kvällen inlägg med att säga att jag inte mått så bra den senaste tiden , men att jag ska försöka bättra skrivandet lite mer nu och att humöret går uppåt ändå mitt i allt som händer. och sen tänkte jag även att jag skulle ge några boktips och film tips, som jag rekomenderar starkt att man läser och ser.

Bok tips!!

När ingen annan ser- En sann berättelse om en pojke vid namn Duncan Fairhurst som blev sviken av den person han älskade allra mest, sin pappa. vid 4 års ålder började hans pappa att manipulera, reta och sexuellt utnyttja duncan som blev en del av den helt normla vardagen. Duncan började att bevara en fruktansvärt jobbig hemlighet på hans små axlar vid fyra års ålder som skulle fortsätta framåt i 10 års tid. Läs den skakande berättelsen om hur Duncan Fairhurst tog tillbaka kontrollen över sitt eget liv i hans självbiografi När ingen annan ser.

Känn pulsen slå- Är den gripande självbiografin skriven av Berny Pålsson som är fortsättningen på hennes Skrämmande bebut om hennes liv som vingklippt ängel. I känn pulsen slå får man följa med Berny på hennes fortsatta liv för att överleva ett liv på jorden. I hennes desperata försök att överleva sjunker berny allt djupare ner i en värld av droger, tabletter och alkohol, självförnedring och sexmissbruk, så kommer det in en person i hennes liv som gör att livet blir värt att kämpa imott. läs och känn med i boken Känn pulsen slå.

Film Tips!!

Changeling- En sann film baserad på en mors förlust och kärlek. Angelina Jolie spelar Mamman Christine Collins som en dag går till jobbet och inser när hon kommer hem att hennes 9åriga son Walter Collins är spårlöst försvunnen. Hon får köpa mott poliser som tar lagen i egna händer. Efter 5 månader återförenas mor och son, men vad ingen av poliserna vill höra på att det är fel pojke. Christine börjar sin kamp mot poliser för att kunna fortsätta sökandet efter hennes son, tvingas hon in på dårhus och måste derför börja kämpa för hennes trovärdighet. Se filmen Changeling med Angelina Jolie i huvudrollen.

Australia- En mycket bra film med Nichole Kidman i huvudrollen som den mycket medveta Ladyn Shara(mrs boss). Mrs boss åker till australien för att hämta hem sin man, men när hon väll kommer dit väntar något helt annat, hennes man har blivit mördad, Hon får även veta att gårdens förman Niel Fletcher är en man som vänt sin rygg till andra sidan. Mrs boss tar sig för uppgiften att söta gården och det kommer bli en tuff resa där hon även skyddar ett halvblodsbarn (den stulna generationen) och även kärleken till en annan man. följ med på denna häliga resa genom Australien tillsammans med lady Shara Ashly.(Nichole kidman) i filmen Australia.


Nu ska jag tacka för mig och krypa ner i sängen och sova lite eftersom jag ska upp tidigt idag :) pyss å kram och sov gott. // Alexandra Andersson.

äppel blomma hemma i vårat äppel träd.
bii
gul blomma.
äppel blomma
rönn rönn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0